خانه “شربتی ها” در شیراز
در بافت تاریخی شیراز و در خانه ای قدیمی آیینی با قدمت ۱۵۰ سال هنوز ادامه دارد.
این خانه که در محله سرباغ قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از زیر طاق امین التجار گذشت، صدوپنجاه سال است که در روز تاسوعای حسینی، اهالی خانه به نیت امام حسین (ع) و در کوچه کنار خانه به مردم شربت آبلیمو می دهند و در حیاط خانه را به روی آن ها می گشایند. از این رو، کوچه منتهی به این خانه به « کوچه شربتی ها» معروف شده است.
برچسب های مرتبط :

اینجا نظر بدهید