( وبگاه و اپلیکیشن نیازمندی‌، آگهی و بانک مشاغل ) خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود


سئو چیست؟ + آموزش سئو

ایران بلاگ ۱۴۰۱-۰۷-۰۷

سئو به زبان ساده چگونه است؟

زمانی که شما کلمه‌ای را در گوگل سرچ می‌کنید چندین سایت برای شما در صفحه گوگل بالا می‌آید که باید بدانید که این صفحات بدون دلیل در صفحه اول گوگل بالا نیامده است.

این سایت‌ها بر اساس فعالیت‌هایی به نام سئو که بر روی آنها انجام شده است به صفحه اول گوگل رسیده‌اند، همچنین دلیل اینکه این کلمات در گوگل سرچ بالایی دارند این است که توسط افراد گوناگون به تعداد دفعات زیادی در گوگل سرچ شده‌اند. درآمد سایت‌هایی که در صفحه اول و حتی در رتبه اول گوگل قرار دارند هم بسیار بالا است.

حالا با یک مثال ساده قدرت سئو را برایتان توضیح می‌دهیم: کلمه آموزش کیک ساده اخیراً بیش از ۳۰ هزار بار توسط افراد ایرانی در گوگل سرچ شده است (یعنی ۳۰ هزار کاربر ایرانی قصد دارند از آموزش کیک ساده اطلاعاتی به دست بیاورند) حالا اگر ما در اینجا یک سایتی داشته باشیم که با فعالیت‌های سئو این سایت را به صفحه اول گوگل رساندیم و جزو سه سایت اول گوگل باشد، از این ۳۰ هزار نفر فقط ۱۰ هزار نفر در ماه وارد سایت شما می‌شوند و اگر شما در سایتتان یک محصول آموزش کیک ساده داشته باشید و تنها با قیمت ۱۰۰ هزار تومان به فروش برسانید و از این ۱۰ هزار نفر فقط ۲۰۰ نفر در ماه محصولات شمارا خریداری کنند شما ماهانه دارای ۲۰ میلیون تومان درآمد در ماه هستید. به این درآمدزایی قوی قدرت سئو گفته می‌شود.

آموزش سئو

سئو (seo) مخفف کلمه search engine optimaization است. به‌طورکلی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که باعث می‌شود سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

شما باید بدانید که به همین راحتی نمی‌توانید سایت را سئو کنید و به صفحه اول گوگل برسانید و پول‌دار شوید. سئو دارای اصول و قوانین خاصی دارد که با کلی سختی  به این جایگاه یعنی صفحه اول گوگل رسیده‌اند و به‌راحتی از دست نمی‌رود.

تنها راه این است که سئو را آموزش ببینید و یاد بگیرید که چگونه به ساده‌ترین روش می‌شود یک سایت را سئو کرد و سایتتان را به صفحه اول گوگل برسانید. ما، کسی هستیم که در این مسیر به‌وسیله این مقاله می‌توانیم بهترین کمک را به شما در آموزش سئو  داشته باشیم پس با ما همراه باشید.

میزان درآمد سئوکاران چقدر است؟

قبل از اینکه به‌صورت تخصصی آموزش سئو را به شما یاد بدهیم و شروع کنیم لازم است که کمی از درآمد بازار سئو و سئوکاران در کشورمان اطلاعاتی داشته باشید. به فردی که کارها و عملیات سئو را انجام می‌دهد سئوکار گفته می‌شود. حالا به نظر شما درآمد سئوکار چقدر است؟  با  شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ بیشتر کسب‌وکارهای سنتی مشتری‌های خودشان را ازدست‌داده‌اند و کسب‌وکارها بیشتر به سمت آنلاین رفته‌اند.

عده‌ای برای کار خودشان سایت و عده‌ای دیگر پیج‌های اینستاگرامی زدند. به همین علت کسب‌وکارهایی که سایت زدند احتیاج دارند که در گوگل دیده بشوند و مشتری‌های خودشان را جذب کنند، این کار در صورتی امکان‌پذیر است که شما با یادگیری آموزش سئو و یا سایت را به فردی که از قوانین و علم و دانش سئو را می‌داند یعنی همان سئوکار بسپارید.

به همین دلیل درخواست‌های زیادی به سئوکاران می‌شود. همچنین بازار کار سئوکاران در سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ به‌شدت داغ شده است و هزینه سئو کردن یک کلمه توسط سئوکار که این کلمه را به صفحه اول گوگل برساند کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیست.

سئو کردن کلمه به چه معناست؟

زمانی که شما در گوگل سرچ می‌کنید آموزش زبان ترکی، چندین سایت در گوگل بالا می‌آیند و نشان داده می‌شوند و روی هرکدام از نتایج گوگل کلیک کنید وارد صفحه دیگری می‌شوید، در این صفحه کلمه آموزش زبان ترکی بهینه شده است یعنی شما به گوگل فهماندید که اگر کسی آموزش زبان ترکی را سرچ کرد این صفحه را به کاربر نشان بده به این عملیات سئو کردن کلمه برای سایت می‌گویند.

در ادامه اگر شما در طی یک سال ۱۰ تا کلمه را برای سایت سئو کنید و میانگین کمترین قیمت  را حداقل ۱۰ میلیون تومان در نظر بگیرید شما سالی ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارید این در صورتی است که شما یک سئوکار نوپا هستید و هرچقدر که رزومه کارتان در زمینه سئو بهتر و بیشتر باشد قطعاً درخواست‌های پروژه‌های بزرگ  به شما خواهد شد.

 انواع سئو

به‌طورکلی سه نوع فعالیت سئو داریم:

اولین سئو، سئو کلاه سفید (White Hat Seo) است همان‌طور که از اسمش پیداست یعنی کل عملیات سئو کاملاً قانونی و بر اساس قوانین  مقررات گوگل انجام می‌شود و نباید دست از پا خطا کنید.

به طور جزئی تر سئو کلاه سفید به این معناست که شما همیشه محتواهای اصولی و مستمر تولید و در سایت منتشر کنید و برای این کار بهتر است آموزش‌های تولید محتوا را یاد بگیرید و بدانید یک محتوای اصولی چگونه است. بهتر است بدانید همیشه سایت‌هایی که بر اساس سئو کلاه سفید و اصولی پیش رفته‌اند آینده خوبی در انتظارشان است.

تنها نکته در این نوع سئو این است که سایت‌هایی که کاملاً این سئو را رعایت می‌کنند زمان بیشتری برای رسیدن به صفحه اول گوگل احتیاج دارند چرا که رقبای شما بیشتر از سئو کلاه‌سیاه و یا سئو کلاه خاکستری (در ادامه توضیح خواهیم داد) انجام می‌دهند و این کار شما را سخت‌تر می‌کند.

دومین نوع سئو کلاه خاکستری (Gray Hot Seo)است. در این عملیات سئو کلاه خاکستری  شما از برخی قوانین را پیروی نمی‌کنید و به‌اصطلاح قوانین را دور می‌زنید و در جاهای دیگر بر اساس قوانین پیش می‌روید و بر اساس قوانین گوگل عمل می‌کنید. این سئو کلاه خاکستری جزو محبوب‌ترین روش‌های سئو نزد سئوکاران است و بیش از ۵۰ درصد سایت‌ها از این روش برای بهینه‌کردن سایت استفاده می‌کنند.چرا که این روش کمترین ریسک را دارد و همچنین در کوتاه‌ترین زمان به صفحه اول گوگل و در نتیجه به لینک یک در گوگل می‌رسند.

پیشنهاد ما به شما  این است که از این روش برای سئو سایت خود استفاده کنید چرا که هزینه کمتری را صرف می‌کنید وهم در وقت خود صرفه‌جویی کرده‌اید و این یک پوئن مثبت برای شما و سایتتان است.

سئو کلاه‌سیاه(Black Hot Seo)سومین نوع از انواع سئوها است. این نوع از سئو بسیار خطرناک است. سئو کلاه‌سیاه به این صورت است که شما عملیات سئو را به‌طوری پیش ببرید که کاملاً قوانین گوگل را دور بزنید و اصلاً رعایت نکنید در این صورت اگر گوگل متوجه این بشود که شما قوانین برای سئو کردن را دور زدید، صفحه و سایت شما را از نتایج گوگل حذف خواهد کرد.

انجام‌دادن فعالیت سئو کلاه‌سیاه کار آسانی نیست در این نوع از روش‌های سئو شما حتماً باید به‌خوبی سئو تخصصی را آموزش‌دیده باشید و بدانید چه روشی را در چه جایی استفاده کنید که سایت شما در صفحه اول گوگل باشد  و اگر عملیاتی را اشتباه انجام بدهید و سئو شما از طریق گوگل فاش شود، گوگل قطعاً شما را جریمه خواهد کرد. باید بدانید که در این روش از سئو اولین اشتباه در عملیات سئو آخرین اشتباه شما است بنابراین اگر علم و دانش کافی در زمینه سئو سایت دارید لازم است بگوییم هرگز  سمت روش سئو کلاه‌سیاه نروید که عاقبت خوبی در انتظار شما نیست.

لینک به چه معناست؟

حتماً اولین کلماتی که در آموزش سئو می‌شنوید کلمات لینک و بک‌لینک هستند که باید بگوییم مهم‌ترین کلمه‌ها در سئو همین کلمات هستند.

حالا لینک به چه معناست؟ لینک کلمه یا عبارتی است که بتوانیم روی آن کلیک کنیم  و وارد صفحه دیگری از گوگل بشویم را لینک می‌گویند.

بک‌لینک به چه معناست؟

در مبحث لینک به چه معناست ما متوجه شدیم لینک چیست. اگر یک سایت دیگر به سایت شما لینک بدهد بک‌لینک اتفاق میفتد. هر سایتی هم می‌تواند به سایت شما لینک بدهد و هیچ فرقی هم نمی‌کند به کدام یک از صفحات شما لینک دهد در نتیجه شما از سایت دیگری لینک گرفته‌اید.

بهتر است بدانید لینک گرفتن از هر سایتی عملیات خاص خودش را دارد اگر بی‌دلیل از سایتی لینک بگیرید و بدون برنامه عمل کنید قطعاً جریمه خواهید شد  و سئو سایت شما قطعاً منفی خواهد شد.

کلمه کلیدی در سئو چیست؟

در آموزش سئو کلمه کلیدی به معنی این است که شما باید برای سئو آن تلاش کنید. حالا در این قسمت از مقاله به این می‌پردازیم که کلمه کلیدی چیست و چه تأثیری در سئو سایت دارد؟

برای متوجه شدن این مطلب با یک مثال ساده شروع می‌کنیم، فرض کنید شما در گوگل کلمه لباس تابستانه را سرچ می‌کنید پس از آن سایت‌هایی برای شما در نتایج گوگل بالا می‌آید، این کلمه لباس تابستانه که شما در گوگل سرچ کردید را در سئو کلمه کلیدی گفته می‌شود. همچنین سایت‌هایی که به از سرچ کردن  این کلمه  برای شما نمایش داده می‌شود بر روی کلمه کلید (لباس تابستانه) سئو شده است که در نتایج سرچ شما قرار دارد.

Anchor text در سئو

انکر تکست (Anchor text) در سئو به این معنا است که شما کلمه یا عبارتی و یا متنی را که لینک دار شده است و شما روی آن می‌توانید کلیک کنید. انکر تکست انواع متفاوت و گوناگونی دارد.

 

انواع انکر تکست یا کلمات کلیدی چیست؟

انکر تکست سه مدل گوناگون و متفاوتی دارد که در این مقاله ما به شما آموزش خواهیم داد و کاملاً با آنها آشنا خواهید شد:

  • اگزکت مچ (Exact Match): این کلمه کلیدی همان کلمه کلیدی اصلی است که قرار است سئو کنیم. برای مثال آموزش زبان انگلیسی.
  •  برود مچ (Broad Match ): کلمه کلیدی برود مچ به این معناست که کلمه کلیدی اصلی شما به‌علاوه پسوند و یا پیشوند است. مثال: دور آموزش زبان انگلیسی _ آموزش زبان انگلیسی حضوری.
  • فریز مچ (Phrase Match): این نوع کلمه کلیدی یعنی وجود کلمه کلیدی اصلی شما در جمله و یا عبارت برای مثال: نزدیک‌ترین دوره آموزش زبان انگلیسی در تهران و یا بهترین دوره آموزش زبان انگلیسی در اصفهان.

انواع دیگر کلمه کلید در سئو سایت چیست؟

در یادگیری سئو سایت چندین مدل دیگر از کلمات کلیدی را خواهید شناخت. در بخش بالا یک نکته قابل‌توجهی وجود دارد این است که طول انکر تکست‌ها مهم است برای مثال کلمات کلیدی اگزکت مچ از کلمات کلیدی فریز مچ کوتاه‌ترند. در ادامه ما با این نوع از کلمات کلیدی و نامشان آشنا خواهیم شد.

  • کلمه کلیدی کوتاه یا (Short tail): این مدل کلمات کلیدی تک‌کلمه‌ای هستند یعنی سئو آنها بر یک کلمه است مانند: ارز، عکاسی، فرش و… مدل کلمات کلیدی کوتاه سخت‌ترین نوع سئو است چرا که در این روش رقابت بسیار بالا است و سئو بر روی این کلمان هم سخت‌تر می‌شود.
  • کلمه کلیدی متوسط یا  (Mid tail): در این نوع از کلمه کلیدی معمولاً از دو یا سه کلمه در کنار هم تشکیل شده است. مانند: آموزش زبان ترکی_ آموزش آشپزی و … که عموماً سئو بر روی این کلمات  آسان‌تر است. این گروه از کلمات کلیدی جزو محبوب‌ترین نوع کلمات هستند و همچنین سرچ کردن کلمات متوسط در گوگول توسط کاربران نیز بیشتر از باقی کلمات کلیدی است. به صورتی می‌توان گفت این کلمات بسیار هدفمندتر هستند.
  • کلمه کلیدی طولانی یا (Long tail): در آموزش سئو کلمات کلیدی طولانی بسیار بر آن تأکید شده است. کلمات کلیدی طولانی از ۳ یا ۵ کلمه در کنار یکدیگر تشکیل شده است. مانند: دوره آموزش زبان ترکی. سئو بر روی این مدل از کلمات خیلی راحت‌تر از سایر کلمه‌ها است همچنین می‌توانید هرچه سریع‌تر به درجه و رتبه خوبی در نتایج گوگل پیدا کنید.

 

راه‌های پیداکردن کلمات کلیدی سئو

از آسان‌ترین راه‌های پیداکردن کلمه کلیدی در سئو سایت که به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار شما است، این است که شما کلمات کلیدی ای را پیدا می‌کنید که توسط کاربران گوگل بیشترین سرچ را داشته‌اند. زمانی که شما آموزش سئو را به طور کامل یاد بگیرید تمامی راه‌هایی را که می‌توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید را یاد می‌گیرید.

در این روش رایگان فقط کافی است شما کلمه کلیدی حوزه کاری خود را در گوگل سرچ کنید و در قسمت پایین صفحه قسمتی را می‌بیند که به بخش ساجست  (Suggest)گوگل است، به این معنا که کلمات کلیدی مرتبط با کلمه اصلی است که سرچ کرده‌اید است.

برای یادگیری بیشتر تصویری که در قسمت پایین آمده است را مشاهده کنید: برای مثال کلمه کفش زنانه، مردانه اسپرت، رسمی مردانه و …

کلماتی که در جدول بالا مشاهده می‌کنید کلمات کلیدی طولانی است که با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط است که به‌وسیله کاربران سرچ بیشتری داشته است.

الکسا در سئو

یکی از پر طرف‌دارترین موضوع آموزش سئو الکسا است. الکسا برای سایت شما به این معناست که یک سایتی را که رتبه سایت شما در کشور ایران و دنیا را مشخص می‌سازد. الکسا برنامه‌ای برای نصب نیست که بخواهید برای سایت خودتان نصب کنید و یا بخواهید ثبت‌نام کنید.

پس از گذشتن مدتی سایت شما ورودی خواهد داشت که می‌توانید با نصب تولبار الکسا متوجه شوید که رتبه سایت شما چقدر است. نکته قابل‌توجه این است که شما نباید خیلی ذهنان را درگیر اعداد الکسا کنید.

معرفی الگوریتم گوگل و انواع آن (باغ‌وحش مجازی موتور جستجو)

الگوریتم‌های گوگل سیستم پیچیده‌ای هستند که به موتورهای جستجو در یافتن و طبقه‌بندی‌کردن و رتبه‌بندی‌کردن مرتبط‌ترین صفحه‌ها برای موضوعات جستجو شده کمک می‌کند. به‌نوعی به این الگوریتم‌ها خط قرمز گوگل گفته می‌شود که اگر آن‌ها را رعایت نکنیم سئو سایت دچار مشکل می‌شود در کل این الگوریتم‌ها به انواع گوناگونی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

الگوریتم شماره یک (پاندا):

وظیفه این الگوریتم این است که محتواهایی کپی شده سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. منظور از محتوا یعنی، عکس‌ها، متن‌ها، و… که تمامی این موارد به‌وسیله الگوریتم پاندا بررسی می‌شود و نتایج را به گوگل گزارش می‌کند.

این موضوع سبب می‌شود ارزش محتوایی ما بسیار پایین بیاید و در نتیجه باعث افت رتبه ما در گوگل خواهد شد. حتی برای رشد رتبه بهتر است محتواهایتان کپی نباشد. این الگوریتم جزو مهم‌ترین‌ها است که باید به آن توجه بسیاری شود تا سایت شما دچار اختلال نشود.

الگوریتم شماره دو (پنگوئن):

وظیفه اصلی این الگوریتم بررسی کردن بک‌لینک‌های سایت شماست. معمولاً بک‌لینک‌هایی بی‌ربط و اسپم را بررسی می‌کند. حتی درگذشته که سایت‌ها قوانین خاصی نداشتن با خریدن حجم زیادی از بک‌لینک بی‌ربط رتبه‌های بسیار خوبی در گوگل می‌گرفتم که این موضوع بسیار غیرعادی بوده است. این الگوریتم مسئول از فیلتر رد کردن این بک‌لینک‌ها است و در نهایت سایت مقصد را جریمه خواهد کرد.

الگوریتم شماره سه (کبوتر):

یکی دیگر از الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم پرنده‌ای به اسم کبوتر است که با سرچ‌های محلی در ارتباط است. برای مثال: زمانی که در گوگل کلمه آموزش زبان انگلیسی را سرچ کنید، قسمتی از نتایج سرچ شما که در صفحه اول گوگل است مربوط به نتایج محلی است به این معنا که نزدیک‌ترین آموزشگاه‌های زبان انگلیسی را به شما نشان می‌دهد که  به‌وسیله این الگوریتم پرنده انجام شده است.

با این اوصاف بهتر است بدانید این نوع الگوریتم برای سایت شما و همچنین فروش محصولاتتان به‌صورت حضوری در فروشگاه بسیار تأثیرگذار است.

 الگوریتم شماره (مرغ مگس خوار):

در این نوع از الگوریتم، سرچ‌های مرتبط با سرچ کلمه کلیدی را نشان می‌دهد. به‌طوری‌که اگر شما کلمه‌ای را به‌اشتباه تایپ کنید و سرچ کنید  گوگل صفحات خالی به شما نشان نمی‌دهد، چرا که این نوع الگوریتم بسیار حرفه‌ای معنا و مفهوم کلمات را متوجه می‌شود و نزدیک‌ترین معنا کلمات را برای شما به نمایش می‌گذارد.

الگوریتم شماره پنج (گوگل دنس):

این الگوریتم یکی از الگوریتم‌هایی است که دارای اسم زیبایی، رقص گوگل (گوگل دنس) است. حتماً برای شما پیش‌آمده است که صفحات سایت شما بالا پایین می‌شود به‌طوری‌که یک روز  صفحه سایت شما در رتبه دوم قرار دارد ولی روز دیگر در رتبه ششم به این نوع جابه‌جایی گوگل دنس می‌گویند که صفحه شما در حالت پیداکردن رتبه دقیق خودش در نتایج جست‌وجو گوگل است.

این زمان بهترین موقعیتی است که متخصصان سئو باید بهترین تکنیک را به کار ببرند تا صفحات  در بهترین جایگاه خودشان قرار بگیرند. برای مثال با استفاده از بک‌لینک عالی می‌توانید صفحه را تقویت کنید تا در بهترین جایگاه خودش قرار بگیرد.

 سرچ کنسول در سئو به چه معناست؟

سرچ کنسول(Search Console) یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سئو خصوصاً در بخش آموزش سئو و یکی از مهم‌ترین ابزارها برای سئوکاران  است. فعال‌کردن این ابزار یکی از ضروری‌ترین کارهاست. سرچ کنسول جزو ابزارهای گوگل است که سئو کاران می‌تواند سایت خودشان را به‌راحتی مورد تحلیل و بررسی قرار بدهند.

فواید سرچ کنسول چیست؟

با فعال‌سازی SEARCH CONSOLE برای سایتتان، توانایی این را خواهید داشت که روزانه سایت و موقعیت و شرایط سایتتان در گوگل برای بررسی کنید.

برای مثال: در طی روز چقدر سایت شما در نتایج گوگل  دیده می‌شود، چه مقدار بر روی سایت شما توسط کاربران کلیک می‌شود و یا لینک‌سازی‌های شما به چه صورت است و حتی ارورهای سایتتان چیست و موارد سیار دیگر که این ابزار به‌صورت دقیق و کامل به شما نشان می‌دهد.

  • (Total clicks): توتال کلیک در سرچ گوگل کنسول به مجموعه کلیک‌هایی گفته می‌شود که سایت شما در نتایج گوگل گرفته است که این ابزار به شما نشان می‌دهد. همچنین بر اساس تاریخ مشخص شده برای مثال برای دو ماه پیش را نمایش می‌دهد.
  • (Total impressions):توتال ایمپرشن در سرچ گوگل کنسول به دفعاتی که سایت شما در نتایج جست‌وجو گوگل دیده شود Total impressions گفته می‌شود.
  • CTR :(Average CTR) مخفف عبارت Click Through Rate  تشکیل شده که به زبان فارسی به معنای نرخ کلیک است. حال Average CTR به معنای میانگین نرخ کلیک است. ازآنجایی‌که از اسمش پیداست اورج پوزیشن در سرچ گوگل کنسول میانگین کلیک‌هایی که بر روی نتایج سایت شما می‌شود را نشان می‌دهد. این موضوع یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آموزش سئو است. هرچه CRT سایت شما روبه‌بالا باشد به این معناست که سایت شما دارای شرایط خوبی است.
  • (Average Position): اورج پوزیشن در سرچ گوگل کنسول یعنی میانگین رتبه و کلمات کلیدی سایت شما را در نتایج گوگل به نمایش می‌دهد. هرچه اعداد Average Position به عدد یک نزدیک‌تر باشد به این معناست که رتبه یک گوگل نزدیک‌تر شده‌اید و سایت شما در شرایط خوبی است.

ریدایرکت در سایت به چه معناست؟

از بخش‌های مهم آموزش سئو جامع پرداختن به موضوع ریدایرکت کردن است. در دوره‌های یادگیری و آموزش سئو حتماً با ریدایرکت برخورد خواهید کرد و از خودتان می‌پرسید که ریدایرکت به چه معناست. برای توضیح بیشتر با یک مثال شروع می‌کنیم، زمانی که احتمال دارد شما موقعیت پاسخ‌دادن به تلفن همراه خود را نداشته باشید، شماره همراه خود را بر روی شماره دیگری دایورت می‌کنید که آن شخص پاسخ تلفن شمارا بدهد. این همان عملیات ریدایرکت کردن است.

در واقع ریدایرکت کردن به این معناست که ممکن است صفحه‌ای از سایت شما وجود نداشته باشد یا به‌طورکلی تغییر کرده باشد در این صورت شما لینکی را مشخص می‌کنید و به گوگل می‌گویید که اگر کسی بر روی  صفحه کلیک کرد کاربر را به صفحه و لینکی که شما مشخص کرده‌اید، ببرد.

انواع ریدایرکت در سئو سایت

در این بخش شما را با انواع ریدایرکت آشنا خواهیم کرد. در قسمت‌های اول این بخش به چهار مورد از مهم‌ترین ریدایرکت‌ها را می‌پردازیم. پس بادقت در ادامه آموزش سئو و یادگیری انواع ریدایرکت‌ها با ما همراه باشید.

  • ریدایرکت ۳۰۱: در ریدایرکت ۳۰۱ زمانی که شما صفحه‌ای به صفحه دیگر انتقال می‌دهید به همراه این انتقال، ارزش و اعتبار صفحه قبلی را نیز به صفحه جدید انتقال می‌دهید.
  • ریدایرکت ۳۰۲: در این نوع ریدایرکت که برعکس ریدایرکت ۳۰۱ است به این معنا که شما به گوگل اطلاع می‌دهید که صفحه جدید وجود دارد و کاربر را به آن صفحه انتقال بدهد و اعتبار ارزش صفحه قبلی را کم نکند.
  • ریدایرکت ۳۰۷: در ریدایرکت ۳۰۷ شما به گوگل اطلاع می‌دهید که جابه‌جایی و انتقال صفحه به صفحه جدید به‌صورت موقت است و احتمال دارد که برگردید.
  • ریدایرکت ۴۱۰:این نوع ری دایرکت‌ها مربوط به حذف صفحه از نتایج گوگل است. در ریدایرکت ۴۱۰ شما به گوگل می‌گویید که صفحه مشخص شده حذف شده است و شما (گوگل) هم باید از نتایج خود آن را حذف کنید.
  • ریدایرکت ۴۵۱: احتمال اینکه صفحه شما به دلایل امنیتی حذف شده باشد، در این نوع ریدایرکت شما به گوگل اطلاع خواهید داد که این صفحه را از نتایج خود نیز حذف کند.

یک نکته قابل‌توجه در این بخش وجود دارد این است که در ریدایرکت‌های سری ۴۰۰ شما از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل نخواهید شد و تنها به گوگل اطلاع می‌دهید که این صفحه موردنظر حذف شده است و شما هم باید از نتایج خود آن را حذف کنید.

ریدایرکت چگونه انجام می‌شود؟

اگر شما  وردپرس داشته باشید با افزودن افزونه Yoast SEO نسخه غیر رایگان، می‌توانید کار ریدایرکت کردن را انجام دهید. اما اگر دسترسی به این افزونه ندارید افزونه‌های دیگری مانند: Rank Math و Redirection می‌توانند به‌آسانی کار انتقال صفحات سایتتان را انجام دهند.

سئو مخصوص وردپرس چیست؟

سؤالی که همیشه در این باره سؤال می‌شود این است که آیا سئو مختص وردپرس است؟ یا سئو فقط شامل وردپرس و یا بر روی هر سایتی قابل‌اجرا است؟

آموزش سئو محدود به یک CMS خاصی نبوده است و شما این توانایی رو دارید که اطلاعات سئو را بر روی هر سایت با هر زبانی برنامه‌نویسی قابل‌اجرا کنید. اما به اینکه وردپرس دارای افزونه‌های مختلفی است کار سئو شما را آسان می‌کند. در نتیجه چندین درصد با سئو سایت‌های دیگر مسیر سئو متفاوتی خواهید داشت که آن هم مرتبط با افزونه‌ها است.

همچنین این فکر را از ذهن خود بیرون کنید که سئو فقط بر روی وردپرس اجرا می‌شود. افرادی که آموزش سئو به‌صورت کامل و جامع دیده باشند به‌خوبی می‌توانند کلمه کلیدی و یا هر سایتی را سئو کنند و سایت را به رتبه یک در گوگل برسانند؛ بنابراین سئو به یک زبان برنامه‌نویسی خاص محدود نمی‌باشد.

اصطلاحات موجود در سئو را بدانید.

در این قسمت از آموزش سئو قرار است اصطلاحاتی را به شما بگوییم تا اگر درباره آن شنیدید یا دیدید بدانید چه معنا و مفهومی دارند.

  • سرچ ارگانیک (Organic Search): زمانی که کاربر از طریق سرچ کردن کلمات یا عبارات در گوگل به سایت شما ورود کند را سرچ ارگانیک می‌گویند. اما واردشدن به سایت شما از طریق کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی و لینک‌های تبلیغاتی شامل جستجوی ارگانیک نمی‌شود.
  • نتایج طبیعی (Organic Results):همان‌طور که از اسمش پیداست نتایجی که در نتایج گوگل به‌صورت طبیعی باشد، نه اینکه این نتایج جزوه تبلیغات گوگل باشد. برای مثال در کنار بعضی از نتیجه‌های گوگل علامت ad را می‌بینید که یعنی این‌ها جزو نتایج طبیعی نمی‌باشند.
  • ترافیک طبیعی (Oraganic Traffic): ورودهایی که از طریق کاربران به صفحه و سایت شما می‌شود را organic traffic می‌گویند.
  • نتایج پولی (Paid Result): در نتایج گوگل برخی نتیجه‌های سایت‌هایی وجود دارد که باید با پرداخت هزینه‌هایی به این جایگاه رسیده‌اند و زمانی که شما بر روی آنها کلیک می‌کنید از حساب آنها کسر می‌شود که به آنها نتایج پولی گفته می‌شود.
  • چگالی کلمه (Keyword Density): از موضوعات مهم در سئو یک صفحه و سئو محتوانویسی چگالی کلمات است. به این معنا نسبت رعایت کردن این کلمات کلیدی به کل کلمات محتوا باید به‌نوعی باشد که از کلمه کلیدی اصلی خود در یک صفحه چندین بار استفاده نشود.

بررسی سئو سایت با چه ابزارهایی است؟

شما در این آموزش سئو یاد می‌گیرید که چگونه با ابزارهای سئوکار کنید و بهترین نوع ابزارهای سئو و وب‌سایت‌ها را برای بررسی و تحلیل سایت خواهید شناخت. در این قسمت از مقاله شما را با چندین نوع ابزار سئو آشنا خواهیم کرد که حتماً در ادامه راه به آن‌ها احتیاج پیدا خواهید کرد. آشنایی با ابزارهای سئو بسیار به سئوکاران کمک خواهد کرد چرا که سبب می‌شود در مسیر سئو سایت تحلیل و بررسی درستی از کارشان داشته باشند. همچنین سایت رقبا را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار بدهند.

کیورد پلنر یا Keyword Planner

کیورد پلنر یکی از پر کارآمدترین ابزارهای بهینه‌کردن سایت است که می‌توانید در زمینه‌های مربوط به جست‌وجو و تحقیق کردن کلمات کلیدی از آن استفاده کنید. این نوع ابزار کاملاً رایگان است که به‌راحتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین با استفاده از این ابزار شما می‌توانید برای کلمات کلیدی خود الگو بگیرید که بدانید چه کلماتی برای حوزه کاری و موضوعات شما مناسب است و برای کاربران قابل‌توجه است.

جی‌اتی متریکس یا GTMETRIX

برای بررسی میزان و سرعت سایت و افزایش و رشد سرعت لود از ابزار جی‌اتی متریکس استفاده می‌شود. با  استفاده از این ابزار می‌توانید به‌راحتی سرعت دقیق لود و سایت خود و رقبا را تحلیل کنید. این ابزار توانایی شناخت خطاهای به وجود آمده را که سبب کاهش سرعت شده است را پیدا می‌کند و در مسیر افزایش سرعت سایت فعالیت می‌کند.

چرفس یا Ahrefs

این ابزار جزو یکی از قدرتمندترین ابزارهای بررسی و تحلیل سئو سایت‌ است.  با استفاده از این ابزار شما می‌توانید اطلاعاتی  مانند: بررسی کامل و دقیق بک‌لینک‌های رقیبان، کلمات کلیدی را دریافت کنید که بسیار برای کاربران ضروری است. در نسخه رایگان این ابزار به‌صورت کلی می‌توانید از افزونه‌ها استفاده کنید اما در نسخه پولی شما دسترسی کامل‌تری به بخش‌هایت سایت خواهید  داشت.

وورنک یا woorank

با استفاده از این ابزار شما می‌توانید شرایط سئویی مخصوصاً سئو تکنیکال خود را تحلیل و بررسی کنید. این ابزار برای شما بسیار مناسب است چرا که تمام بخش‌های مختلف سایت را بررسی می‌کند و اگر موردی باشد به شما اطلاع خواهد داد. وورنک ابزاری است که به سایت شما امتیاز می‌دهد و این امتیازدهی از صفر تا صد است که هرچه سایت شما به ۱۰۰ نزدیک باشد به این معناست که سئو سایت شما در شرایط خوبی به سر می‌برد و هرچقدر که این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد باید در بهینه‌سازی سایت دقت بیشتری کنید.

این ابزار در هر قسمت از سایت شما که مشکلی پیدا شود به شما اطلاع می‌دهد دقیقاً در کدام بخش چه اتفاقی افتاده است تا شما آن قسمت را بررسی کنید و مشکل را برطرف کنید. بهتر است بدانید این ابزار غیر رایگان است و برای استفاده از آن باید حساب کاربری خریداری کنید تا بتوانید به‌تمامی بخش‌های آن دسترسی کامل داشته باشید.

یادگیری ترفندهای سئو

حتماً شما از در ذهنتان این سؤال را می‌پرسید که آیا سئو هم ترفند دارد؟ در اینجا باید بگوییم بله. ترفندهایی وجود دارد که سبب افزایش رتبه و رشد سایت شما در گوگل می‌شود. اما برخی از ترفندهای سئو بسیار حساس‌اند به‌صورت که اگر شما آموزش سئو را به‌خوبی یاد نگرفته باشید و این ترفندها را انجام دهید ممکن است در ادامه مسیر سئو سایتتان دچار مشکل شوید.

به شما توصیه می‌کنیم که بهتر است در سئو سایت از ترفندها و کارای خاص برای دورزدن قوانین گوگل استفاده نکنید. آموزش سئو را به‌خوبی و کامل یاد بگیرید تا در مسیر را با خیال راحت بدون نگرانی طی کنید.

سئو سایت غیرفارسی (انگلیسی) چگونه است؟

در سئو سایت انگلیسی شما کار سختی ندارید و مراحل سئو بسیار راحت  و قابل انجام است. همچنین به دلیل وجود یک زبان در این نوع سایت‌ها کار سئو بسیار آسان‌تر است.

به‌طورکلی سئو انگلیسی علاوه بر راحتی سختی‌های خودش را دارد چرا که گوگل دسترسی بیشتری به این زبان دارد و هوش مصنوعی آن در این زمینه بالاتر از زبان‌های دیگر مثل فارسی و یا غیره … است. در نتیجه کار شما به‌عنوان یک سئوکار اندکی سخت خواهد شد.

برای شروع سئو سایت انگلیسی ابتدا باید آموزش سئو را به‌خوبی یادگیرید و با اجرای آن بر روی زبان خارجی، بر روی یک سایت خارجی برای خود یا کارفرما انجام دهید. اهمیت سئو سایت انگلیس این است که بسیاری از کاربران به زبان انگلیسی سرچ می‌کنند و با سئو مناسب ورودی‌های بسیار و خوبی به سمت سایت خود بیاورید.

عوامل تأثیرگذار بر سئو سایت خارجی

انتخاب درست‌هاست: یکی از عوامل مهم در سئو خارجی یک سایت سرعت و  داشتن یک HOST بین اللمی است. یعنی شما باید برای سایت خود که به زبان انگلیسی است سرورهایی داشته باشید که سرعت مناسبی داشته باشد.

  • استفاده از زبان انگلیسی: تنها باید از زبان انگلیسی در سایت استفاده شود و نباید از زبان‌های دیگر استفاده کنیم. البته بهتر است این را بدانید که زبان‌ها تفاوت چندانی باهم ندارند به این معنا که اگر قرار است سایت برای آموزش زبان آلمانی به زبان آلمانی استفاده شود باید بیشترین زبان، زبان آلمانی باشد به جز جاهایی که احتیاج به ترجمه دارد.
  • استفاده از ip: ip ای که فرد به آن سایت وارد می‌شود حتماً باید ip مخصوص کشور موردنظر باشد. اگر سایتی برای کشور فرانسه سئو سایت انجام می‌دهد، برای log in شدن باید از ip فرانسه استفاده کند.
  • کامنت‌های خارجی: شما حتماً باید در صفحات خود از کامنت‌های انگلیسی استفاده کنید و از کامنت‌های فارسی خودداری کنید.
  • کیورد ریسرچ: از مهم‌ترین بخش‌های  هر سایت، کیورد ریسرچ است. در کیورد ریسرچ شما باید بهترین و مناسب‌ترین کلمات کلیدی و عبارات که سبب رتبه گرفتن شما در گوگل می‌شود را پیدا کنید.
  • استفاده از اسامی خارجی: تمامی اسم‌ها، تصاویر و هر اطلاعات دیگری که با عکس‌ها مرتبط است باید به زبان خارجی (انگلیسی) نوشته شود.

همچنین  تمامی تایتل‌ها، متادیسکریپشن و توضیحات باید به زبان انگلیسی باشد و استفاده از زبان غیرانگلیسی در سئو سایت انگلیسی اکیداً ممنوع است.

چگونه تصاویر را سئو کنیم؟

یکی از پرسؤال‌ترین بخش‌ها، سئو عکس‌ها است. اگر شما به‌درستی نکات و آموزش‌های مربوط به سئو تصاویر در سایت  و وردپرس آموخته باشد و به یک سری از نکات توجه کنید  سئو سایت و تصاویر شما بسیار عالی خواهد شد. در این بخش به چندین نکات در باره سئو تصاویر می‌پردازیم با ما در ادامه همراه باشید.

ارسال سیگنال صحیح برای گوگل

فکر اینکه هر تصویری را می‌توانیم در سایت خود قرار دهیم بسیار اشتباه است. ما باید از تصاویری استفاده کنیم که با موضوع و محتوا صفحه ما در ارتباط باشد. مثلاً در صفحه آشپزی ما باید از تصاویری استفاده کنیم که با آشپزی مرتبط است.

پس قطعاً نمی‌توانیم از تصویر ماشین در سایت خود استفاده کنیم چرا که کاملاً بی‌ربط است و سیگنال‌های نادرست به سمت گوگل ارسال خواهد کرد. درک و هوش مصنوعی موتورهای جستجو مانند: گوگل به‌شدت بالا است و می‌تواند هر نوع عکسی را تشخیص دهد که چگونه است.

راه‌های یادگیری سئو چگونه است؟

روش‌های بسیار زیادی برای یادگیری سئو وجود دارد که هر فردی بسته به نیاز خود می‌تواند از هر روشی استفاده کند. اگر شما در موتورهای جستجو مانند: گوگل روش‌های یادگیری سئو را جست‌وجو کنید سایت‌هایی وجود دارد که به‌صورت رایگان سئو را آموزش می‌دهند.

همچنین مشاهده محتواهای ویدئویی، عکس‌ها، کتاب‌ها و مقالات گوناگونی وجود دارد که به یادگیری سئو کمک می‌کنند و برای شما مفید واقع شود.

یکی از بهترین راه‌های یادگیری سئو، دوره‌های سئو است. خریدن دوره‌های آموزشی سئو صرفاً به‌تنهایی سبب نمی‌شود که شما به طور کامل سئو را آموخته باشید. تجربه در سئو سایت حرف اول را می‌زند و شما باید در مسیر یادگیری به‌صورت عملی نیز آن را انجام دهید. در حقیقت چالش‌هایی که در این مسیر برای شما اتفاق میفتد قطعاً ارزش بیشتری خواهد داشت تا  دوره‌های آموزشی سئو که در آن شرکت می‌کنید.

 زمان لازم برای یادگیری سئو

از دیگر سؤالات متداول یادگیری سئو این است که چقدر زمان لازم است تا سئو را به طور کامل یاد بگیریم؟ حداقل زمان لازم برای یادگیری سئو ۳ تا ۶ ماه است که این معناست شما در طی این مدت فقط مسیر و نقشه راه را یاد گرفته‌اید و باید باگذشت زمان و کسب تجربه‌های بیشتر در مسیر یادگیری عمیق‌تری داشته باشید. هرچه در این مسیر اطلاعات و دانش شما بیشتر باشد در نتیجه درآمد بیشتری خواهید داشت.

شروع آموزش سئو

در ابتدای یادگیری سئو سایت شما می‌توانید از منابع گوناگون در گوگل استفاده کنید با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید از منابع مختلف برای یادگیری سئو استفاده کنید.

استفاده از ویدئوهای رایگان دومین مرحله برای یادگیری سئو است. از اپ‌های مختلف مانند یوتیوب که دارای محتواهای گوناگونی دررابطه‌با آموزش سئو است استفاده کنید. جالب است بدانید اگر فردی توانایی و دانش سئو را داشته باشد با بارگذاری کردن آن در یوتیوب می‌تواند صاحب درآمد شوید.

در آخرین مرحله یادگیری سئو وب‌سایت‌ها می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی و کلاس‌ها مهارت و دانش خود را در این مسیر افزایش دهید. همان‌طور که در مطالب بالا گفتید شرکت در این دوره‌ها به معنای اتمام یادگیری نیست بلکه تجربه در این مسیر است که به شما کمک می‌کند تا مطالب جدیدتری فرا بگیرید و هر روز در این مسیر پیشرفت کنید.

استفاده از سئو چه ضرورتی دارد؟

همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی و به‌طورکلی گفتیم سئو برای افراد و کسانی که دارای کسب‌وکار آنلاین هستند سبب افزایش مشاهده وب‌سایتشان و در نتیجه تجارت می‌شود. شرکت‌های گوناگونی وجود دارد که کارشناسان سئو را برای افزایش ترافیک طبیعی استخدام می‌کند.

راه‌های آسان و اساسی سئو

در قدیم موتورهای جستجو به نسبت بی‌اثر بودند چراکه کاری جز جستجوی صفحاتی که دارای کلمه کلیدی خاص بودند انجام نمی‌دهند. موتورهای جستجو باگذشت زمان تغییر کردند و رو به تکامل و پیشرفت رفتند و امروزه حاوی سازوکارهای پیچیده و عمیقی هستند که در خود هزاران فاکتور و الگوریتم جست‌وجو در خود بکار بردند. به همین دلیل باید در آموزش‌های خود دقت بیشتری داشته باشیم.

هنگامی که بهینه‌کردن (سئو) یک سایت با موفقیت روبه‌رو شود روش‌ها و راهکارهایی برای جلب بیشتر کاربران مورداستفاده قرار می‌گیرند از جمله:

  • از کلمات کلیدی و عبارات پرکاربرد استفاده کنید. کلمات کلیدی به کلماتی گفته می‌شوند که بیشترین استفاده آن در محتواهای سایت است که به موضوع و هدف ارائه محتوا بستگی دارد. در این میان یک کلمه به‌عنوان یک کلمه کلیدی اصلی مدنظر گرفته می‌شود که این کلمه بیشترین ارتباط را با کل متن دارد نیز بسیار پرکاربرد است.

وقتی افراد عبارتی را در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌کند، گوگل صفحاتی که شامل آن عبارت باشد را برای کاربر لیست می‌کند. بااین‌حال اگر کلمه موردنظر کاربر در بین کلمات کلیدی اصلی شما باشد، احتمال دیده‌شدن صفحه شما بسیار خواهد بود و بازدید از صفحه وب‌سایت شما بالاتر خواهد رفت.

  • آپدیت مداوم سایت. بهتر است بدانید سایت‌هایی که مدت طولانی محتوای جدی در سایت خود منتشر نکردن کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند. وجود لینک‌های خراب و خطاهای مشابه در سایت سبب پایین آمدن رتبه سایت می‌شود.

پیشنهاد می‌شود که برای سایت خود یک تقویم محتوایی تنظیم کنید و به‌صورت مرتب و منظم محتوای مناسب برای سایت تولید و منتشر کنید.

  • استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی. اگر در حال حاضر سئو یک سایت در دست شماست بهتر از سایت‌های دیگر بخواهید تا به وب‌سایت شما لینک (خارجی) دهد. موتورهای جستجو این کار به‌عنوان یک ارزش بالا سایت شما برای ارجاع دادن به‌وسیله دیگران می‌داند. از طرف دیگر هرچه سایتی که به شما لینک می‌دهد در رتبه‌بندی بالاتری باشد برای سایت شما بهتر است.

علاوه بر لینک خارجی یک لینک داخلی هم وجود دارد که به این معناست از صفحه محتوای سایت خود به صفحه دیگر که با موضوع محتوا شما در ارتباط است لینک ایجاد کنیم. این کار سبب می‌شود تا کاربر به‌صورت مستقیم به آن صفحات وارد شود و محتوا آن صفحه را مطالعه کند. این عملیات از نظر سئو بسیار اهمیت دارد چرا که ترافیک و زمان ماندگاری مخاطب در سایت از نظر سئو بسیار ارزشمند است.

  • استفاده از تصاویر مناسب مرتبط بامحتوا. برای توجه بیشتر به متن و محتوا و جلب‌توجه کاربران و همچنین ایجاد جذابیت در کنار متن از تصاویر مرتبط بامحتوا استفاده کنید. استفاده از تصاویر سبب افزایش بازید و رتبه سایت در گوگل می‌شود. همچنین در عنوان از کلمه کلیدی اصلی نیز استفاده کنید. اهمیت این کار در این است که زمانی کاربر سرچ خود را بر اساس تصاویر انجام می‌دهد نه بر اساس متن و محتوا، ازاین‌جهت بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد.

وظایف کارشناس سئو چیست؟

از جمله وظایف کارشناس سئو می‌توانیم به امور بررسی و تحلیلی و تجزیه، بازبینی و اعمال تغییرات در سایت‌ها اشاره کرد. آنها این امور را پیگیری می‌کنند و در نتیجه برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه‌سازی یا همان سئو می‌کنند. موفقیت در این امور سبب به حداکثر رساندن بازدیدکنندگان برای یک سایت و افزایش رتبه‌بندی صفحات در گوگل است. به‌صورت کلی کارشناسان سئو مسئول بررسی و تجزیه‌وتحلیل محتوا سایت‌ها هستند.

دلایل ضرورت سئو سایت

  1. سبقت گرفتن از رقبا

سئو یا بهینه‌کردن سایت یک قسمتی است که به شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

در کشور ما بیشتر رقبا هنوز وارد این حوزه مخصوص نشده‌اند و یا اگر شده باشند تعداد محدود و اندکی شده‌اند. پس الان بهترین شروع برای واردشدن به این حوزه است.

  1. برتر بودن در گوگل

هنگامی که شما سایت خود را سئو می‌کنید جزوه رتبه‌های برتر گوگل قرار می‌گیرید و در نتیجه  کاربر بیشتری وارد سایت شما می‌شود و در نتیجه  ترافیک سایت بالا می‌رود، بنابراین میزان فروش و درآمد شما روبه‌رشد خواهد رفت.

  1. هدایت مشتریان هدفمند به سمت سایت

مشتریانی که به سمت وب‌سایت شما می‌آیند کسانی هستند که در حقیقت دنبال محصولات شما هستند. اشخاصی که در موتورهای جستجو خرید یخچال را سرچ می‌کنند هرگز دنبال گاز فر نیستند بلکه به دنبال یک یخچال خوب می‌گردند تا آن را خریداری کنند.

  1. افزایش فروش در و بسایت

افزایش و بهبود رتبه‌های سایت یکی دیگر روش‌های افزایش فروش است. هنگامی که شما سایت خود را بهینه‌سازی یا همان سئو می‌کنید به رتبه‌های اول در گوگل می‌رسید و قطعاً فروش بیشتری خواهید داشت.

  1. هزینه سئو کمتر از تبلیغات اینترنتی است

تبلیغات اینترنتی دارای محدوده زمان کم و خاصی است و به یک ماه یا یک سال است. در ضمن هزینه‌های تبلیغات اینترنتی خیلی بیشتر از سئو برای شما تمام می‌شود. هنگامی که شما سایت خود را بهینه کردید برای همیشه در نتایج یک باقی می‌مانید.

اما تبلیغات  اینترنتی همیشه و به طور مکرر باید شارژ شود و هزینه‌های زیادی برای شما رقم خواهد خورد. برای مثال هزینه تبلیغاتی گوگل به نرخ دلار در روز حساب می‌شود و مسلماً سبب افزایش هزینه تبلیغات می‌گردد.

  1. سئو رایگان در گوگل

هنگامی که شما سایت را سئو می‌کنید لازم نیست که به گوگل هزینه‌ای پرداخت کنید اما برای تبلیغات در این موتور جستجو حتماً باید هزینه پرداخت کنید که قطعاً پشیمان خواهید شد.

  1. ترافیک بالا در سایت

هنگامی که سایت شما سئو شده باشد به‌شدت ترافیک نیز بالا می‌رود و در نهایت مخاطبان و کاربران زیادی به سمت سایت شما میایند.

  1. پایین آمدن الکسا

برای بعضی از اشخاص به‌خصوص سایت‌های ویژه خبری رنک الکسا به‌شدت مهم است. هنگامی که سایت شما سئو می‌شود رنک الکسا کاهش میابد.

  1. برندسازی از طریق سئو

سئو از جمله مواردی است که سبب برند شدن کسب‌وکار شما می‌شود. ازاین‌جهت که افراد دیگر در خیابان‌ها و کوچه‌ها از برند شما صحبت می‌کنند.

رپرتاژ (Reportage) آگهی چیست؟

از  جمله موارد مهم در آموزش سئو پیشرفته رپرتاژ آگهی است که حتماً باید با آن آشنا شوید تا از مزایای گوناگون برای سئو باکیفیت استفاده کنید. به‌صورت کلی رپرتاژ به‌نوعی آگهی رسانی تبلیغات متنی است که در یک وب‌سایت پرمخاطب بارگذاری می‌کنید. از فواید این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • انتشار رپرتاژ خبری در انواع وب‌سایت‌ها پرمخاطب باعث می‌شود تا کاربران زیادی با سایت و کسب‌وکار شما آشنا شوند و بدین‌وسیله وارد سایت شما شوند و سبب افزایش بازدید می‌شوند.
  • آگهی خبری تأثیر مناسبی بروی بهینه‌سازی وب‌سایت دارد. به‌صورت کلی می‌توان گفت reportage آگهی برای سئو سایت خارجی بسیار مفید است و می‌تواند جز گزینه‌های خوبی برای بک‌لینک‌ها باشد.
  • برای استفاده از رپرتاژ و انتشار آگهی خود در سایت باید باتوجه‌به آن سایت هزینه‌های را پرداخت کنید. اما در زمان کم با افزایش نرخ کلیک سایت شما این هزینه به جیب شما برمی‌گردد.
  • استفاده از رپرتاژ سبب جلب‌توجه و برندسازی می‌شود به این صورت که زمانی نام سایت شما در سایت‌های معتبر و پربازدید قرار می‌گرید به‌آسانی می‌توانید اعتبار مخاطبتان را جلب کنید و ازاین‌جهت برندسازی شما آسان‌تر می‌شود.

متدهای رپرتاژ

برای نوشتن رپرتاژ روش‌های گوناگونی وجود دارد که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید کاربران و مخاطبان گوگل را به سمت سایت خود جذب کنید. این روش‌ها در عین سادگی، به آنها بی‌توجهی می‌شود به همین علت سبب نتایج نامناسب می‌شود.

باید به‌تمامی قوانین و نکات سئو که در این مقاله که گفته شد عمل کنید تا با نتایج خوبی روبه‌رو شوید.

تحلیل رفتار کاربران گوگل

موتور جستجو گوگل متوجه این موضوع شده بود که به‌ کمک ربات‌ها در بیشتر مواقع قدرت و توانایی فریب زدن‌های سئوکاران را ندارد ولی در مقابل، افراد به‌خوبی توانایی این را دارند که تعیین کنند که کدام یک از سایت محتوای نامناسب را به‌جای محتوای مناسب جایگزین می‌کنند.

به این معنا که ممکن است شما به کمک روش‌ها و تکنیک‌های حرفه‌ای گوگل را فریب بدهید و به‌جای محتواهای مناسب و مفید، به‌وسیله یک محتوای تبلیغاتی به رتبه و صفحه اول گوگل برسید. هنگامی که افراد و کاربران وارد سایت شما می‌شوند و با دیدن محتواهای نامناسب و بی‌کیفیت به‌سرعت از سایت شما خارج شده و صفحه را می‌بندند. این رفتار نشان‌دهنده بی کیفیتی محتواهای سایت است.

در نتیجه اگر کاربران دیگر نیز رفتاری همانند به‌سرعت ترک کردن  صفحه، سرچ کلمه کلیدی که با آن به سایت شما رسیده و… را نشان دهند، گوگل به دلیل کاهش رتبه سایت، سعی در جایگزینی سایت شما با سایت دیگری می‌کند.

به‌طورکلی مانند گذشته نمی‌توان فقط با بررسی و تحلیل رفتار گوگل و بهینه‌سازی سایت به درجات بالا رسید. امروزه بیشترین دقت را باید در رفتار کاربران دید، شما باید اول مطمئن شوید که کاربران، از فعالیت شما در سایت و محتواهای شما راضی هستند یا خیر. سپس برای سئو سایت خود اقدام کنید.

شاخصه‌های شناسایی صفحات نامناسب

صفحاتی وجود دارد که سبب رسیدن کاربران به هدفشان نمی‌شود. این صفحات بی‌کیفیت و فاقد ویژگی‌های تخصصی هستند و شما نمی‌توانید بر روی این سایت‌ها برای رسیدن به اهداف مارکتینگ حساب باز کنید. فاکتورهای زیادی وجود دارد تا برای اساس آن‌ها تشخصی دهیم که آیا یک صفحه مناسب است یا نامناسب. از جمله فاکتورهای تشخیص صفحات بی‌کیفیت بدیل صورت است:

  • وجود تعداد بی‌شمار کامنت اسپم
  • وجود محتوای بی‌کیفیت
  • بدنامی برند
  • ارزش ندادن به کاربران و مخاطبان
  • انتشار محتواهای کپی شده
  • موقتی بودن سایت
  • بی‌هدف بودن صفحات
  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی
  • وب‌سایت‌هایی که از سئو کلاه‌سیاه استفاده می‌کنند.
  • اطلاعات ارتباطاتی در سایت وجود ندارد

باتوجه‌به این موارد شاید با خود فکر کنید که شما با رعایت این فاکتورها باز هم در رتبه اول قرار ندارد، نکته حائز اهمیت در اینجا این است که اگر سایت شما این مشکلات را ندارد و درعین‌حال محتواهای مفید و خاصی هم برای ارائه نداشته باشید، سایت شما نمی‌تواند در رتبه یک گوگل قرار بگیرد و در رتبه‌های سه و چهار جابه‌جا می‌شوید.

نتیجه‌گیری

به‌طورکلی آموزش سئو و یادگیری آن سبب افزایش رضایت مخاطبان و در نهایت فروش کلاً و خدمات شما می‌گردد و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما با سئو به طور کامل آشنا باشید و از تکنیک‌ها و متدهای گوناگون را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.

   

40 بازدید کل ، 2 امروز

  

تبلیغات