Jeeko .ir

جیکو – اخبار دنیای وب – جیکو دات آی آر

از سراسر وب

خانه “شربتی ها” در شیراز

در بافت تاریخی شیراز و در خانه ای قدیمی آیینی با قدمت ۱۵۰ سال هنوز ادامه دارد. این خانه که در محله سرباغ قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از زیر طاق امین التجار گذشت، صدوپنجاه سال است که   در روز تاسوعای حسینی، اهالی خانه به نیت امام حسین (ع) و در کوچه کنار خانه به مردم شربت آبلیمو می دهند و در حیاط خانه را به روی آن ها می گشایند. از این رو، کوچه منتهی به این خانه به « کوچه شربتی ها» معروف شده است.

منبع

درباره نویسنده

اینجا نظر بدهید