( برترین وبگاه و اپلیکیشن نیازمندی‌، آگهی و بانک مشاغل ) خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

۶۳ هزار حساب اینستاگرامی که با کلاهبرداری و اخاذی در ارتباط بودند، مسدود شدند

از سراسر وب ۱۴۰۳-۰۵-۰۶

متا اعلام کرد اخیراً ۶۳ هزار حساب کاربری در اینستاگرام مرتبط با کلاهبرداری و روش‌های اخاذی شناسایی و مسدود شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بیانیه اخیر متا عنوان شد چند ده هزار حساب کاربری در اینستاگرام از نیجریه با هدف مقابله گسترده کلاهبرداری‌های اخاذی جنسی شناسایی و مسدود شد.

ویژگی امنیتی جدید اینستاگرام که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد به طور خودکار می‌تواند به تشخیص تصاویر هرزه نگاری پرداخته و هشدارهای لازم را در مورد کلاهبرداری‌های اخاذی بالقوه به کاربران بدهد. متا می‌گوید ۲۵۰۰ حساب کاربری به یک گروه ۲۰ نفره که در انجام کلاهبرداری با یکدیگر همکاری داشتند شناسایی و مسدود شدند. همچنین این شرکت هزاران حساب مربوط به گروه‌های مجرمان سایبری سازمان یافته در خارج از نیجریه را در فیسبوک شناسایی کرده و مسدود کرده است.

اخیراً متا به دلیل انجام اقدامات امنیتی ناکافی در محافظت از نوجوانان در اپلیکیشن‌های خود مورد انتقاد قرار گرفته و تحت نظارت از طرف اتحادیهاروپا و دیگر ارگان ها قرار دارد. در جلسه‌ای که در اوایل سال جاری میلادی در سنا منتشر شد یک سناتور آمریکایی به زاکربرگ علام کرد والدین کودکان قربانی کلاهبرداری‌های جنسی باید بتوانند به شکلی قانونی از متا شکایت کنند.

اخیراً متا اعلام کرده بود شفاف نبودن قوانین در اتحادیه اروپا باعث شده تا این شرکت تصمیم بگیرد هوش مصنوعی پیشرفته خود را در اختیار کاربران این اتحادیه قرار ندهد. البته این شرکت همچنان در زمینه اقدامات امنیتی مناسب برای محافظت از نوجوانان در اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام و فیسبوک تحت فشار قرار دارد.

منبع خبر ۶۳ هزار حساب اینستاگرامی که با کلاهبرداری و اخاذی در ارتباط بودند، مسدود شدند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

منبع

12 بازدید کل ، 1 امروز

  

تبلیغات

جیکو برترین پلتفرم تبلیغاتی

جیکو خرید و فروش کالاهایی مانند لوازم الکترونیکی، موبایل، تبلت، لوازم خانگی، املاک، خودرو، لوازم شخصی، لوازم تفریحی، ورزشی و .. را تسهیل می‌کند. معاملات بین خریدار و فروشنده در جیکو بدون دخالت جیکو صورت میگیرد و امکان ثبت نام و استفاده از خدمات جیکو در سراسر ایران به صورت رایگان وجود دارد جیکو هیچ گونه مسؤلیتی در قبال واریز هزینه قبل ار دریافت محصول یا خدمات از آگهی دهنده را ندارد.

جای آگهی شما در جیکو خالیست

ارسال آگهی رایگان